תוקף ויזה לאוסטרליה

האם אתה חושב לנסוע לאוסטרליה לחופשה, נסיעת עסקים או תרומת איברים? שהייתכם במדינה תהיה תלויה בתוקף הויזה האוסטרלית שלכם. אולי כדאי גם לשקול את מטרת הביקור שלך במדינה ואיזו ויזה אתה צריך. הסיבה לביקור שלך תקבע לעתים קרובות את הויזה האוסטרלית שתבקש, ולכן, השהייה המותרת שלך במדינה.

כמה זמן תקפה ויזה לאוסטרליה?

בקשתך לויזה לאוסטרליה ייקח חמישה ימים או פחות עד לקבלת אישור. אם הבקשה דחופה, תקבל את תשובתך תוך 60 דקות מרגע הגשת הבקשה.

תקופת תוקפו של הויזה מתחילה מיד עם קבלת הויזה. אתה יכול להיכנס לאוסטרליה רק בין ההנפקה לתאריך התפוגה, ועשיית זאת מחוץ לתקופה זו תוביל אותך לצרות עם קציני ההגירה האוסטרליים.

סעיף זה מפרט כמה ויזות אוסטרליות ותקופת תוקפן.

ויזת טיפול רפואי

אשרת הטיפול הרפואי האוסטרלית מספקת שהות זמנית למי שמחפש טיפול רפואי. הכרטיס חל גם על מי שתומך במי שמחזיק בוויזה זו או תורם איבר.

אשרת הטיפול הרפואי תקפה עד 12 חודשים. אם אתה מגיש בקשה לויזה מחוץ לאוסטרליה, השהות המותרת שלך במדינה יכולה להיות עד 3 חודשים.

אשרת פרישה למשקיעים

אשרת הפרישה של משקיעים אוסטרליים חלה על אנשים הממומנים בעצמם שרוצים לחיות במדינה בשנות הפרישה שלהם. עם זאת, לכל הגמלאים לא יהיו תלויים. הויזה זמנית ותקפה עד ארבע שנים, לכן יש להגיש בקשה לויזה נוספת לאחר תקופה זו.

ויזת פרישת משקיע מאפשרת לך לעבוד עד 40 שעות בשבועיים ולהביא את בן/בת הזוג לאוסטרליה, שגם לו חייב להיות אשרת פרישה למשקיע.

ויזת מעבר

אשרת המעבר לאוסטרליה תקפה עד 72 שעות. אשרה זו חלה על העוברים במדינה בדרך האוויר או הים. כדי שוויזת המעבר תהיה תקפה, עליך לקבל אישור הזמנה ואישור להגיע ליעד הסופי שלך.

לאנשי צוות ימית תוקף מעבר של עד חמישה ימים מהגעתם לארץ.

ויזת חופשת עבודה

אשרת חופשת העבודה האוסטרלית היא זמנית ותקפה ל-12 חודשים. הכרטיס מאפשר כניסות מרובות לארץ. אם יש לך ויזה זו, אתה יכול לצאת ולהיכנס מחדש לאוסטרליה כמה פעמים שתרצה בתוך תקופת התוקף של 12 חודשים.

תקופה זו הינה רצופה ולא תיפסק כאשר אינך בארץ. לא ניתן להאריך את אשרת חופשת העבודה. אבל, אתה יכול להגיש בקשה לויזה שנייה ושלישית לחופשת עבודה כדי להאריך את שהותך בארץ.

אתה יכול גם לקבל אשרת חופשת עבודה אוסטרלית שנייה ושלישית על ידי קבלת עבודה כפרית ספציפית למשך 3 ו-6 חודשים, בהתאמה. הויזה השנייה והשלישית בתוקף ל-12 חודשים.

ויזת עסקים

אשרת העסקים האוסטרלית תקפה לשלושה חודשים, והכרטיס זמין רק לפונים מחוץ לאוסטרליה המבקרים במדינה מסיבות מקצועיות.

סיבות אלו כוללות:

  • השתתפות ביריד, סמינר או כנס. מטרה זו לא תקפה אם מארגני האירוע ישלמו למבקש הויזה כדי להשתתף באירוע
  • חקירה או משא ומתן על חוזים עסקיים
  • ביצוע פעילויות במסגרת ביקור ממשלתי רשמי

ויזת תיירים

אשרת ביקור אוסטרלית מאפשרת לך לשהות במדינה לחופשה. אתה יכול להיות חלק משייט או לבקר משפחה וחברים. אם אתם מבקשים אשרת תייר מחוץ לאוסטרליה, תוכלו להגיש בקשה לשהייה של שלושה, שישה או שנים עשר חודשים.

אתה יכול לקבל אשרת ביקור אוסטרלית ל-12 חודשים רק אם אתה מגיש בקשה בתוך המדינה. הורים זכאים לאזרחים אוסטרלים יכולים לקבל שהות ממושכת יותר.

ויזת אורחים

אשרת המבקר האוסטרלית זמינה לכל מחזיקי הדרכונים במדינה. אשרת המבקר מאפשרת שהות של 3, 6 או 12 חודשים לכניסה בודדת ומרובה למדינה. כמו כן קיימות קטגוריות שונות של אשרת המבקר המשתנות בהתאם למטרת השהייה ולתוקף המבקש.

לדוגמא, אזרחים סינים הנוסעים תדיר לאוסטרליה יכולים להגיש בקשה למצחייה למטיילים תכופים המאפשרת שהות של 30 יום ברציפות בתוך תקופת תוקף של 10 שנים. פקידי ההגירה האוסטרלית קובעים את התקופה המדויקת של שהיית המבקר שלך.

ויזת מבקר למשפחות

אתה יכול להגיש בקשה לאשרת ביקור משפחתי ממומן אם יש לך בן משפחה זכאי שהוא אזרח אוסטרלי או תושב קבע במדינה. הויזה תקפה ל-12 חודשים.

ניתן גם להתאמן או ללמוד שלושה חודשים עם אשרת ביקור משפחתית. אבל לא אם הכשרה או לימודים הם הסיבה העיקרית שלך לביקור באוסטרליה. הסיבות התקפות לביקור כוללות;

  • מבקר את בני המשפחה שלך
  • יוצאים לחופשה, ו
  • להיות חלק משייט

אשרת סטודנט

אשרת הסטודנט האוסטרלית תקפה עד חמש שנים. הכרטיס מאפשר לסטודנטים בינלאומיים ללמוד, לנסוע, לעבוד ולהביא את בני משפחתם לאוסטרליה. סטודנטים עם אישורים מאושרים יכולים להיכנס לארץ עד 90 יום לפני תחילת השיעורים שלהם. אבל הכניסה המוקדמת לארץ תקפה רק כאשר התלמידים מודיעים לספקי החינוך שלהם על מגוריהם.

ילדי בית ספר יסודי יכולים גם לקבל תקופת תוקף מקסימלית של 3 שנים כל עוד הם בשנים 1-4.

מהו משך השהייה המרבי לטיול?

רוב הויזות האוסטרליות מציעות תוקף של 12 חודשים. אבל התוקף לא אומר שאפשר לשהות בארץ 12 חודשים רצופים. תקופת הביקור המקסימלית באוסטרליה היא שלושה חודשים בכל פעם.

אין זה משנה מדוע אתם נמצאים בארץ, וגם ההגעה שלכם לארץ חייבת להיות בתקופת התוקף. אם אתה מגיע בתאריך התפוגה של הויזה שלך, אתה עדיין יכול להישאר באוסטרליה למשך שלושה חודשים.

אם אתם מבקרים במדינה כחלק מספינת תענוגות, אינכם יכולים לעזוב את אוסטרליה בינתיים.

תוקף הויזה שלך עשוי לפוג מוקדם מהמצוין

כן. השהייה המותרת שלך יכולה לפוג מוקדם יותר מתאריך התפוגה של הויזה שלך. אם אתם מוצאים את עצמכם במצב זה, הסיכוי הוא שלא עמדתם בכמה דרישות החלות על שהותכם באוסטרליה.

הפעולה הטובה ביותר לנקוט היא להעריך מחדש מה השתנה במצבך. כמה תרחישים נפוצים שעלולים לגרום לתוקף הויזה שלך לפוג מוקדם יותר כוללים:

  • הידבקות בשחפת במהלך שהותך בארץ
  • הרשעה בעונש מאסר
  • עבודה כאשר הויזה שלך לא מאפשרת לך לעבוד. הכרטיס שלך עשוי לאפשר לך לעבוד, אך במקרים מסוימים לא יכלול כמה משרות
  • להיות בחובות לממשלת אוסטרליה. מקרה זה חל עליך או על בני משפחתך
  • בעל דרכון שפג תוקפו. אם הדרכון בו השתמשת להגשת בקשה לויזה אינו תקף יותר, גם שהייתך באוסטרליה לא תקפה

האם תוקף הויזה שלך מגביל את השהות שלך?

לפעמים, השהות המותרת שלך אינה ארוכה מספיק, כלומר אתה צריך יותר זמן באוסטרליה. אם אתה כבר באוסטרליה, הארכת הויזה שלך או בקשה חוזרת לאותה ויזה היא בלתי אפשרית. הדבר הטוב ביותר לעשות הוא להתייעץ עם שירות ההגירה כדי לראות כיצד ניתן להאריך את השהות.