שאלות נפוצות על סרי לנקה

ממוקמת באוקיינוס ההודי, סרי לנקה היא מדינת אי עם היסטוריה ותרבות עשירה. מפורסמת בתה שלה, סרי לנקה היא גם ביתם של נופים טבעיים מדהימים ומקדשים עתיקים מעוררי כבוד המושכים תיירים מכל העולם. כ-1.9 מיליון אנשים נסעו לסרי לנקה ב-2019.

כל הנוסעים הנוסעים לסרי לנקה יצטרכו ויזה בנוסף לדרכון תקף על מנת לאפשר כניסה למדינה.

הקפד לבדוק את הגבלות הנסיעה והדרישות של המדינה שלך הנוגעות למגיפת COVID-19, כמו גם את ההגבלות והדרישות של מדינת היעד שלך לפני תכנון הטיול שלך. זכור כי כללים אלו יכולים להשתנות, ולכן חשוב לבדוק אותם לעתים קרובות.

מהי ויזה לסרי לנקה?

ויזה היא מסמך המקל על כניסתו החוקית של אזרח שאינו סרי לנקה למדינת סרי לנקה ומוודא שהמבקר עומד בדרישות הכניסה. הויזה מציינת גם את אורך ואופי השהות של המבקר. ישנם מספר סוגים של ויזות לסרי לנקה: הנפוצות ביותר הן ויזות ביקור, ויזות מעבר ואשרות מגורים. אשרות ביקור חלות על נסיעות עסקים ותיירות. אשרות מעבר מיועדות לנוסעים העוברים דרך סרי לנקה בדרכם ליעד אחר. מבקרים זרים המתכננים לשהות בסרי לנקה לפרקי זמן ממושכים (שלושה חודשים או יותר) יכולים להגיש בקשה לאשרת מגורים. זמינים סוגים שונים של אשרות מגורים, עבור עובדים, סטודנטים, אנשי דת וכו’.

מה זה ETA?

נוסעים המבקרים בסרי לנקה לצורך עסקים או בחופשה למשך פחות מ-30 יום יכולים לקבל אישור ויזה בצורה דיגיטלית, המכונה ויזה אלקטרונית או אישור נסיעות אלקטרוני. ה-ETA או הויזה האלקטרונית היא אפשרות קלה יותר, מהירה יותר ויעילה יותר מאשר בקשה לויזה מסורתית. לאחר קבלת אישור ETA, המבקרים יקבלו ויזה עם הגעתם לסרי לנקה. רוב המבקרים הזרים זכאים להגיש בקשה מקוונת לקבלת ETA. החל משנת 2012, כל המבקרים המגיעים לסרי לנקה למטרות עסקיות או תיירותיות חייבים לקבל ETA, בהתאם למחלקת ההגירה וההגירה של סרי לנקה.

למטיילים מומלץ להדפיס עותק של ה-ETA שלהם ולהביא אותו איתם לטיול.

איזה סוג ויזה אני צריך כדי לבקר בסרי לנקה?

סוג הויזה שתזדקק לטיול בסרי לנקה יהיה תלוי באופי הביקור שלך. אם אתם נוסעים לעבודה, תוכלו להגיש בקשה לויזה עסקית. אם אתם מבקרים מסיבות אישיות כמו חופשה, סיור, ביקור חברים או משפחה, או נסיעות אחרות שאינן קשורות לעבודה, תוכלו להגיש בקשה לוויזת תייר. אם אתם מתכננים להיכנס לסרי לנקה לפרק זמן קצר (יומיים או פחות) בדרך למדינה אחרת, תוכלו להגיש בקשה לאשרת מעבר.

אם אתם מתכננים לבקר בסרי לנקה למשך יותר מחודש, או לתעסוקה ארוכת טווח, תצטרכו להגיש בקשה לאשרת מגורים.

לכמה זמן תקפה ויזה לסרי לנקה?

סוגים שונים של אשרות תקפות לפרקי זמן שונים. אשרות תייר ואשרות עסקים תקפות ל-30 יום לאחר ההגעה לבדיקת הדרכונים בסרי לנקה. אשרות מעבר תקפות ל-48 שעות. ניתן להאריך את הויזה עד 90 יום על ידי ביקור במרכז שירות ההגירה בקולומבו, סרי לנקה ובקשת הארכה. שימו לב שה-ETA תקף עד שישה חודשים לפני ההגעה לסרי לנקה, ותוקפו של הויזה יפוג 30 יום לאחר ההגעה, אלא אם היא תוארך.

כמה עולה ויזה לסרי לנקה?

על פי מחלקת ההגירה וההגירה של סרי לנקה, אשרות תייר למבקרים מחוץ לאגודה של דרום אסיה לשיתוף פעולה אזורי עולות $35.00 (המחירים מפורטים בדולר ארה”ב). אשרות עסקים למבקרים מחוץ ל-SAARC עולות $40.00.

אשרת המעבר אינה כרוכה בתשלום.

מבקר זר השוהה בסרי לנקה ללא ויזה תקפה יחויב בקנס של 500 דולר ארה”ב בנוסף לדמי הויזה. עמלות נוספות יחולו על הארכת הויזה שלך מעבר לתקופה הראשונית של 30 יום.

אשרות מגורים יקרות יותר מאשר ויזות מבקרים. אשרות שהייה נעות בין $100-200.00, תלוי בסיווג הויזה. ישנם חריגים מסוימים; לדוגמה, דמי הבקשה לויזה מוותרים על בני זוג זרים או ילדים תלויים של אזרחי סרי לנקה.

דמי הבקשה לויזה אינם ניתנים להחזר.

מתי עלי להגיש בקשה לויזה לסרי לנקה?

אתה יכול להגיש בקשה ל-ETA לפני רכישת כרטיסי טיסה או הזמנת טיסה. רוב בקשות ה-ETA מעובדות תוך מספר ימים והן תקפות עד שישה חודשים לפני ההגעה לסרי לנקה. לכן, זה חכם להגיש בקשה ל-ETA בסרי לנקה שלך לא יותר משישה חודשים לפני הטיול שלך, אבל לפחות חודש לפני היציאה, במקרה של עיכובים בלתי צפויים.

כמה זמן לוקח לקבל ויזה לסרי לנקה?

ברוב המקרים, בקשות לויזה אלקטרונית/ETA לסרי לנקה מעובדות תוך פחות מ-72 שעות.

איך מגישים בקשה לויזה לסרי לנקה?

אתה יכול להגיש בקשה מקוונת לקבלת ETA/ויזה באתר הרשמי של מחלקת ההגירה וההגירה של סרי לנקה. תזדקק לכרטיס אשראי או חיוב כדי לשלוח את התשלום בעת הגשת הבקשה. תצטרך גם להזין את פרטי הדרכון שלך.

מהו האתר הרשמי לויזה לסרי לנקה?

יש לעבד את כל בקשות ה-ETA של סרי לנקה דרך האתר הרשמי של מחלקת ההגירה וההגירה (DI&E) של הרפובליקה הסוציאליסטית הדמוקרטית של סרי לנקה (Electronic Travel Authorization (ETA): http://www.eta.gov.lk/ בעוד שאתרי צד שלישי מאפשרים לך להגיש בקשה ולשלם עבור ETA לביקור בסרי לנקה, מומלץ למבקרים לעבור באתר הרשמי של Sri Lankan ETA.

איך אני בודק אם אשרת סרי לנקה שלי תקפה?

אתה יכול לבדוק את תוקף הויזה שלך באופן מקוון בכתובת: https://eta.gov.lk/etaslvisa/pages/checkStatus.jsp

תצטרך להזין את מספר הדרכון שלך, ארץ המוצא וקוד אישור ETA אם יש לך אותו.

האם אני צריך גם ETA וגם דרכון תקף כדי להיכנס לסרי לנקה?

כן. תזדקק ל-ETA תקף (ETA תקף ל-6 חודשים לפני הכניסה לסרי לנקה) ודרכון בתוקף לפחות שישה חודשים לאחר תאריך הגעתך לסרי לנקה.

עם הכניסה לסרי לנקה, תזדקק לזמן הנסיעה שלך, הדרכון שלך והוכחה על הזמנת טיסה חזרה.

כמה זמן אוכל לשהות בסרי לנקה באמצעות ויזה?

ניתן לשהות בסרי לנקה למשך 30 יום עם אשרת תייר או ויזה למטרות עסקים. אם ברצונך להישאר זמן רב יותר, עליך להגיש בקשה להארכת שהייה ב- מרכז שירות ההגירה בקולומבו, סרי לנקה.

מה אני יכול לעשות אם בקשת הוויזה שלי לסרי לנקה/ETA נדחתה?

אם הבקשה שלך נדחתה בגלל שהזנת בטעות מידע שגוי, ייתכן שתוכל לתקן את המידע השגוי עם ההגעה. צור קשר עם הקונסוליה של סרי לנקה בארצך או לנציגות החו”ל הקרובה ביותר של סרי לנקה לקבלת סיוע.