וייטנאם פתחה מחדש את גבולותיה למבקרים בינלאומיים מחוסנים

לראשונה מאז אמצע 2020, וייטנאם פותחת מחדש בהדרגה את מגזר התיירות כדי לקבל פני מבקרים זרים. לפי העיתון Nguoi Lao Dong, כבר היו שתי טיסות עם תיירים זרים מדרום קוריאה ויפן. הם נחתו בהצלחה במחוז החוף הדרום-מרכזי של חאן הואה.

וייטנאם הצטרפה למדינות אסיה השכנות כמדינה האחרונה שפתחה את גבולותיה. מטיילים מחוסנים לחלוטין יכולים לבקר ללא הסגר החובה של 14 יום.

עם ההגעה, מבקרים זרים יצטרכו בדיקת COVID-19 RT-PCR. כמו כן, עליהם לספק הוכחה לבדיקה שלילית לפחות 72 שעות לפני ההמראה וחיסון מלא לא פחות מ-14 ימים לפני הטיסה.

אם הבדיקה תהיה חיובית, הם יצטרכו בידוד במתקן הסגר ויעברו טיפול בצעדים מחמירים.

משרד התרבות, הספורט והתיירות גם הבהיר כי אם מבקרים נדבקו בעבר ב-COVID-19, עליהם לקבל תעודת החלמה. תאריך ההנפקה צריך להיות לפחות שישה חודשים לפני הטיסה.

מבקרים זקוקים גם לביטוח רפואי או נסיעות הכולל טיפול ב-COVID-19, עם אחריות מינימלית של $50,000.

החלטה זו באה בעקבות המהלך של תאילנד לקבל את פני התיירים באזורים מסוימים, כמו האי פוקט בדרום. הצעד הבא היה פתיחת מקומות בולטים יותר כמו בנגקוק בסוף השנה שעברה.

ממשלת וייטנאם אישרה את חידוש הטיסות הבינלאומיות. הם יכולים לפעול בין וייטנאם ויעדים נבחרים החל מה-1 בינואר 2022. תשעת היעדים הראשונים שקיבלו אישור היו:

טוקיו סיאול סן פרנסיסקו או לוס אנג’לס
טייפה בייג’ין או גואנגג’ואו סינגפור
פנום פן בנגקוק ויינטיאן

וייטנאם נאלצה להטיל אמצעי ביקורת גבולות קפדניים בתחילת המגיפה כדי למנוע את ההתפשטות ולשלוט בזיהומים. למרות שהמהלך הצליח בתחילה, ענף התיירות ספג מכה משמעותית.

בעבר, מגזר התיירות ייצר כ-10%-12% מהתמ”ג, שווה ערך להכנסות של 31 מיליארד דולר מ-18 מיליון מבקרים זרים. בשנים 2020 ו-2021, ההכנסות היו בשפל של כל הזמנים, עם כ-3.8 מיליון מבקרים זרים בלבד.

המדינה מגדילה את שיעורי החיסונים ל-COVID-19 מ-13% בלבד כדי להדביק מדינות אחרות באסיה.

אסטרטגיית הפתיחה המחודשת של וייטנאם

האסטרטגיה של וייטנאם היא לקבל מבקרים זרים מחוסנים במלואם בשלושה שלבים. זה מתחיל באזורים ספציפיים כמו נה טראנג, פו קווק, דה נאנג, מפרץ האלונג, דאלאט והוי אן. תיירים ביקרו באזורים אלה בסיורים ארוזים מה-20 בנובמבר אשתקד.

השלב השני מתחיל מינואר 2022, שבו אזורים נוספים יהיו פתוחים למבקרים. עד יוני או יולי 2022, הצפי הוא שהמדינה תהיה פתוחה במלואה.

בעבר נדרשו נוסעי טיסה פנים-ארציים בחיסון מלא כדי לנסוע. משרד התחבורה הסיר מגבלה זו מה -21 באוקטובר אשתקד.

עם זאת, נוסעים מאזורים תחת נעילה או אזורים בסיכון גבוה עדיין זקוקים לבדיקת COVID-19 שלילית. הבדיקה צריכה להיות לפחות 72 שעות לפני הטיסה שלהם.

נוסעים המגיעים מאזורים אחרים דורשים תעודת התאוששות תקפה של COVID-19. הם צריכים גם לקבל הוכחה לחיסון ובדיקת COVID-19 שלילית.

וייטנאם גם הנפיקה הכרה זמנית בתעודות חיסון נגד COVID-19 מ-72 מדינות. מבקרים מחוסנים לחלוטין ממדינות מסוימות יכולים לבקר בווייטנאם. הם

  • קנדה
  • צָרְפַת
  • גֶרמָנִיָה
  • ארצות הברית
  • הממלכה המאוחדת
  • איחוד האמירויות הערביות
  • קמבודיה
  • אִיטַלִיָה
  • סינגפור
  • הוֹדוּ
  • דרום קוריאה, ו
  • תאילנד

באמצעות הצהרה, הממשלה אישרה שהמדינה פתוחה רק כשהיא בטוחה באמת. הוא ציין כי המדינה נעה צעד אחר צעד, תוך הסתגלות זהירה אך גמישה למצבים האמיתיים של המגיפה.

טיסות בינלאומיות

רשות התעופה האזרחית של וייטנאם (CAAV) פרסמה הודעה כי פתיחת הגבול מחדש תהיה בשני שלבים.

הם גם מתכננים להסיר את דרישת ההסגר עבור כל המבקרים הזרים המחוסנים במלואם. היעד הוא לפתוח מחדש את המדינה עד יולי 2022. במקום הסגר, המשרד הציע בדיקות COVID-19 לפני היציאה ואחרי ההגעה.

השלב הראשון כולל פתיחה מחדש של הגבול לערים ספציפיות. לערים אלו יש קשרים פוליטיים וכלכליים חיוניים עם וייטנאם. חלקם כוללים את לוס אנג’לס, בייג’ינג, סינגפור ובנגקוק.

ה-CAAV קבע כי לערים יש השקעות זרות משמעותיות בווייטנאם. יש להם גם ביקוש גבוה מאוד להחזרה לארץ בשל האזרחים הווייטנאמיים הרבים שחיים, לומדים ועובדים בפזורה.

משרד התחבורה גם הציע לאפשר טיסות בינלאומיות דרך השערים העיקריים של וייטנאם. במהלך השלב הראשון, חברות התעופה יכולות לאפשר ארבע טיסות שבועיות דרך הו צ’י מין סיטי והאנוי עם כ-14,000 נוסעים.

השלב השני יימשך מינואר השנה או חודש לאחר השקת השלב הראשון. טיסות מערים נוספות כמו פרנקפורט, מוסקבה וקואלה לומפור יכולות לנחות בווייטנאם אם הנוסעים עומדים בדרישות שנקבעו.

נמלי תעופה וייטנאמיים נוספים כמו Phu Quoc יוכלו לקבל טיסות בינלאומיות בשלב השני.

CAAV מתכנן לאפשר לחברות תעופה להפעיל עד שבע טיסות בכל קו בכל שבוע, ולהביא יותר מ-40,000 מבקרים.

עם זאת, משרד התחבורה וה-CAAV לא יכלו לחשוף תוכניות פתיחה חוזרות נוספות מעבר לינואר. הצפי הוא שהרשויות הרלוונטיות יבחנו ויעריכו את המצב עם הזמן. לאחר מכן הם יחליטו אם להחזיר או לא את רמות הפעולה כפי שהיו לפני המגיפה.

מבקרים מחוסנים לחלוטין כבר חוקרים את וייטנאם

לאחר כמעט שנתיים של הגבלות נסיעה, יותר מ-200 מבקרים זרים נחתו בפו קווק בנובמבר האחרון.

התיירים נהנו מחופשותיהם ומחופשותיהם במלונות שונים ללא ההסגר של שבועיים. לאחר בדיקה שלילית, הם השתמשו בתעודות חיסון כדי להשתתף בפעילויות ובאירועי פנאי.

יו”ר מינהל התיירות של וייטנאם, Nguyen Trung Khanh , קיבל את טיסת השכר בשדה התעופה. הוא הסביר כי התוכנית היא מאמץ להצעיר את ענף התיירות במדינה. פתיחת הגבולות מחדש היא דרך לפתח את הכלכלה צעד אחר צעד כדי להסתגל לנורמה החדשה.

משרד הבריאות אישר כי ל-99% מהמבוגרים המתגוררים בפו קווק יש חיסון מלא. זה כולל את כל אנשי הצוות העובדים בענף השירותים.

יש גם תוכנית לחסן ילדים בין הגילאים 12 עד 17 לפני סוף 2021.

כתיבת תגובה